الابحاث : |
1-أ.د. محمد عبد الواحد علي درويش, فعالية استخدام مدخل تدريبي قائم على الحوار التمثيلي في تنمية مهارات
الكفاءة اللغوية والكتابة الإبداعية لدى طلاب الفرقة الأولي الثانوي
, المجلة العلمية لكلية التربية بالوادي الجديد–جامعة أسيوط . , المجلة العلمية لكلية التربية بالوادي الجديد–جامعة أسيوط ., Vol.5, Pp. 41-97, 2012
|
2-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish, The Effectiveness of Using a Dramatizable Dialogue–Based Approach on Improving Secondary School Students’ Language Proficiency and Creative Writing Skills, المجلة العلمية لكلية التربية بالوادي الجديد–جامعة أسيوط, المجلة العلمية لكلية التربية بالوادي الجديد–جامعة أسيوط ., Vol.5, Pp. 41-97, 2012
|
3-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish,
The Effects of Using Autonomous Learning on Improving Second-Year Faculty of Law Students Translation Skills and Attitudes towards Translation
, مجلة البحث في التربية وعلم النفس - كلية التربية\جامعة المنيا , مجلة البحث في التربية وعلم النفس - كلية التربية\جامعة المنيا , Vol.2- No.24, Pp. 41-97, 2011
|
4-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish, Using An Enrichment Reading-Based Program with Linguistically Gifted Students and Its Effects on Developing Their Language Proficiency and Analytical Thinking Skills, الجمعية المصرية للمناهج - كلية التربية – جامعة عين شمس- القاهرة, الجمعية المصرية للمناهج - كلية التربية – جامعة عين شمس- القاهرة, Vol.173, Pp. 47-83, 2011
|
5-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish,
The Effects of Teaching A Story-Based Program via The Discussion Method on Improving English Majors Reading Comprehension Skills and Their Attitudes Towards Learning English
, المجلة التربوية كلية تربية سوهاج –جامعة سوهاج ., المجلة التربوية كلية تربية سوهاج –جامعة سوهاج ., No-30, Pp. 1-38, 2011
|
6-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish,
The Effects Of Using Proverb-Based Program Taught via Brainstorming on Improving Poor Achievers Writing Skills and Their English Language Proficiency
, مجلة التربية كلية التربية–جامعة الأزهر ., مجلة التربية كلية التربية–جامعة الأزهر ., No-144, Pp.651-676., 2010
|
7-أ.د محمد عبدالواحد علي درويش, Using Culture-Oriented Activities On Improving Speaking And Listening Skills Among Third Year Basic Education English Majors, Journal of Reading and Knowledge. Faculty Of Education, Ain Shams University, April, 2005, No.44, Pp. 1-39, Journal of Reading and Knowledge. Faculty Of Education, Ain Shams University, April, 2005, No.44, Pp. 1-39, 2005
|
8-Dr. Mohamed Abd –Elwahid Ali Darwish, The effects of using an extensive reading program taught through active learning strategies on improving primary stage pupils English language proficiency and their creative thinking , Faculty of Education Minia University , Vol.18 No.3, 35-82, 2005
|
9-أ.م.د / محمد عبد الواحد على درويش, Using Culture-Oriented Activities On Improving Speaking And Listening Skills Among Third Year Basic Education English Majors
تأثير استخدام أنشطة ذات توجه ثقافي محلي علي تحسين مهارات التحدث و الاستماع لدي طلاب الفرقة الثالثة أساسي لغة إنجليزية, Journal of Reading and Knowledge. Faculty Of Education, Ain Shams University, Journal of Reading and Knowledge. Faculty of Education, Ain Shams University, No.44, Pp. 1-39, 2005
|
10-Mohamed Abd El-Wahid Ali Darwish, The Effect Of Using An Extensive Reading Program Taught Through Active Learning Strategies On Improving Primary Stage Pupils English Language Proficiency And Their Creative Thinking, Journal of Research In Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University, Journal of Research In Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University, Vol.18- No.3, Pp. 35-82, 2005
|
11-أ.م.د /محمد عبد الواحد على درويش, The Effect Of Using Instructional Computer Vs. Video-Tapes On Developing Basic Literacy And Numeracy Skills Of Pre-Schoolers
أثر استخدام برنامج تعليمي باستخدام الحاسوب والفيديو التعليمي في تنمية المهارات الأساسية اللازمة لتعلم الحروف والأرقام والأصوات, Journal of Research in Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University, Journal of Research in Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University, Vol.16- No.3, Pp.1-33, 2003
|
12-أ.م.د/ محمد عبد الواحد على درويش, The Effects Of The Use Of The Direct vs. The Indirect Approach In Teaching Meaning Negotiation Strategies To New Valley, Faculty Of Education Fourth-Year English Majors On The Acquisition Of These Strategies, And Their Attitudes Towards EFL
تأثير استخ, Journal of Research In Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University
, Journal of Research In Education and Psychology. Faculty of Education, Minia University, Vol.16-No.4, Pp.1-29, 2003
|
13-أ.د / محمد عبد الواحد على درويش, Using Previews With Difficult Short-Stories And The Effects On Developing Elementary, Low- Achievers’ Comprehension And Recall Of These Target Short-Stories
أثر استخدام الملخصات القصصية المتقدمة في تدريس بعض القصص القصيرة الصعبة على تنمية الفهم والسرد ال, Journal of Reading and Knowledge. Faculty of Education, Ain Shams University , Journal of Reading and Knowledge. Faculty of Education, Ain Shams University, No.29, Pp.51-91, 2003
|