الابحاث : |
1-مريم موسي متي عبدالملاك, Promoting selected core thinking skills using math stations rotation,
Research in Mathematics Education, Research in Mathematics Education, NULL, NULL, https://www.tandfonline.com/doi/figure/10.1080/14794802.2024.2344209?scroll=top&needAccess=true, 2024
|
2-عبد الملاك، مريم موسى متى , استخدام استراتيجية الرياضيات الواقعية لتنمية مستويات عمق
المعرفة الرياضية وتحسين الرغبة في تعلم الرياضيات لدى طلاب المرحلة الإعدادية, مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, NULL, 14(1), 445-501, NULL, 2020
|
3-عبد الملاك، مريم موسى متى , استخدام استراتيجية الحديث الرياضي لتنمية الفهم الرياضي
العميق لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية, مجلة تربويات الرياضيات, الجمعية المصرية لتربويات الرياضيات, 23(6), 46-92, NULL, 2020
|
4-عبد الملاك، مريم موسي متي , تحليل دور أمثلة المتعلمين التلقائية في البرهان الرياضي
باستخدام نموذج تولمن: دراسة حالة لطالبات المرحلة الثانوية. , مجلة تربويات الرياضيات, الجمعية المصرية لتربويات الرياضيات, 23(2), 284-333, NULL, 2020
|
5-عبد الملاك، مريم موسي متي , تحليل دور الحديث الرياضي في نمو الفهم الرياضي لموضوع
الكسور لدى تلاميذ الصف الرابع الابتدائي باستخدام نموذج بيري وكيرين, مجلة كلية التربية- جامعة أسيوط, NULL, 35(9), 534-577, NULL, 2019
|
6-عبد الملاك، مريم موسى متى , أثر استخدام نموذج 4E x2 في تدريس وحدة مقترحة في
الحساب الذهني على تنمية مهارات الاستدلال الرياضي والحساب الذهني والطلاقة الحسابية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية, مجلة تربويات الرياضيات, NULL, 21(10), 178-247, NULL, 2018
|
7-عبد الملاك، مريم موسى متى , أثر استخدام استراتيجية التقييم الذاتي للمتعلم في تدريس
الرياضيات لتنمية التحصيل والكفاءة الذاتية الرياضية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية, مجلة تربويات الرياضيات, NULL, 21(4), 40-85, NULL, 2018
|
8-عبد الملاك، مريم موسى متى , فاعلية تخطيط الدرس في تنمية المعرفة البيداغوجية للمحتوى
الرياضي لدى الطلبة / المعلمين., مجلة تربويات الرياضيات, NULL, 19(9), 53-89, NULL, 2016
|
9-Abdelmalak, Mariam, Web 2.0 Technologies and Building Online Learning Communities: Students’ Perspectives, Online learning, http://olj.onlinelearningconsortium.org/index.php/jaln/issue/current/showToc, 2015
|
10-Abdelmalak, Mariam, Participatory Curriculum Planning: Students’ Perceptions, Curriculum and Teaching, James Nicholas Publishers, vol 30- no 1, 67-84, http://www.ingentaconnect.com/content/jnp/ct/2015/00000030/00000001/art00006, 2015
|
11-Mariam Abdelmalak, Faculty-student partnerships in assessment., International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, NULL, in press, NULL, NULL, 2015
|
12-Abdelmalak, M, Using Web 2.0 technologies to support student engagement., New Mexico Society for Technology in Education conference. New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico, 2014
|
13-Abdelmalak, M, Students’ active participation in curriculum design: A case study of a graduate education course., The 11th International Sun Conference on Teaching and Learning, The University of Texas, El Paso, 2014
|
14-Abdelmalak, M, Towards flexible learning for adult students: HyFlex design, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference , Chesapeake, VA: AACE, 2014
|
15-Abdelmalak, M. , Building online learning communities using Web 2.0 technologies, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference, Chesapeake, VA: AACE, 2014
|
16-Abdelmalak, M., & Trespalacios, J. , Using a learner-centered approach to develop an educational technology course., International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 25(3), http://www.isetl.org/ijtlhe/pdf/IJTLHE1534.pdf, 2013
|
17-Abdelmalak, M., The process of building learning communities in an online course, World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education , Chesapeake, VA: AACE, pp. 516-523, http://www.editlib.org/p/114885, 2013
|
18-Abdelmalak, M, HyFlex course design: A case study of an educational technology course, Society for Information Technology & Teacher Education (SITE) International Conference, Chesapeake, VA: AACE, pp. 128-135, http://www.editlib.org/p/48080, 2013
|
19-Asing-Cashman, J., Rutledge, D., Gurung, B., Arouri, Y., Abdelmalak, M., Pawielski, Y. & Ryan, A, Examining digital native preservice teachers perceptions of an educational technology course , Society for Information Technology & Teacher Education International Conference , pp. 3012-3014, 2013
|
20-Abdelmalak, M., HyFlex course design: Exploring students’ meanings of the learning experience, The 2013 Graduate Research and Arts Symposium, Las Cruces, New Mexico State University, 2013
|
21-Abdelmalak, M, Involving students in the assessment process: Exploring students’ meanings of the learning experience, The New Mexico Higher Education Assessment and Retention conference (NMHEAR), Albuquerque, NM, 2013
|
22-Abdelmalak, M, Sharing power and responsibility with students: A Case Study of an Education Course, 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii, 2013
|
23-Abdelmalak, M, Learner-centered teaching: Preparing students to be independent responsible learners, 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii, 2013
|
24-Abdelmalak, M, Students’ active participation in the decision-making process., 11th Annual Hawaii International Conference on Education. Honolulu, Hawaii.
, 2013
|
25-Abdelmalak, M, Learner-centered teaching: A case study of an education course, Rocky Mountain Educational Research Association Annual Conference (RMERA). Las Cruces, New Mexico., 2012
|
26-Abdelmalak, M, Preparing and training teachers to use technology in their classrooms: Educational technology course design., the Global Learn Europe/North America 2012 Conference, pp. 86-91, 2012
|
27-Rutledge, D., Asing-Cashman, J., Abdelmalak, M., Gurung, B., Arouri, Y. & Pawielski, Y, Introduction to Integrating Technology into Teaching: Developing a course for pre-service teachers., Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, pp. 3048-3050, http://www.editlib.org/p/40055, 2012
|
28-Abdelmalak, M., Arouri, Y., Khatib, M., & Pacheco, R. , A critical examination of diversity in pedagogy: Perspectives and visions of doctoral students., Research, Pedagogy and Other Institutional Practices: An Interdisciplinary Conference on Diversity in Higher Education, New Mexico State University, Las Cruces, New Mexico.
, 2012
|