اعضاء هيئة التدريس

عودة

 
الدكتور / حنان حسن عيد واعر
أستاذ مساعد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، جامعة الوادى الجديد
تفاصيل السيرة الذاتية
دخول الإعضاء نسخة للطباعة
العنوان الحالى كلية التربية الوادي الجديد
تليفون المكتب 2040
الموبايل Null
تليفون المنزل Null
الفاكس Null
البريد الالكترونى hanan.waer@edu.nvu.edu.eg
hananwaer1@gmail.com
google scholar link https://scholar.google.com/citations?user=cjJTB5IAAAAJ&hl=ar
  • دكتوراه فى المناهج و طرق التدريس ( تطبيقات تربوية و لغوية ) ، كلية التربية و اتواصل و علوم اللغة، جامعة نيوكاسل . انجلترا، 2012
الدرجات العلمية :
  • أستاذ مساعد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، جامعة الوادى الجديد، 2021
  • مدرس بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، جامعة أسيوط، 2012
  • مدرس مساعد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، جامعة اسيوط، 2004
  • معيد بقسم المناهج وطرق التدريس، كلية التربية ، جامعة اسيوط، 1997

المجالات البحثية:
Classroom Interaction , Conversation Analysis , Teaching E. to Young Learners , Corpus Linguistics , CALL

الابحاث :

1-Ali, A & Waer, H., Integrating TPACK in a Pre-Service Teachers' EFL Course: Impacts on Perception, Knowledge, and Practices, Australian Journal of Teacher Education , Research Online (Edith Cowan University), 48(3), 67-94, https://doi.org/10.14221/1835-517X.6089, March, 2023
2-Hanan Waer, The effect of integrating automated writing evaluation on EFL writing apprehension and grammatical knowledge , Innovation in Language Learning and Teaching , Routledge, 17(1), 47-71, https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17501229.2021.1914062, January, 2023
3-Hanan Waer, Using gamification in EFL vocabulary learning and learners’ attitudes toward gamification use , مجلة البحث العلمي في التربية, Article 15, Volume 22, Issue 2, 547-570, https://journals.ekb.eg/article_156599.html, February, 2021
4-Hanan Waer, “I BELIEVE now I’m good enough to write an essay”: Using a process-genre approach to enhance L2 writing self-efficacy and writing performance , مجلة كلية التربية , جامعة عين شمس, المجلد 44، العدد 4, 253-298, https://journals.ekb.eg/article_152408.html, December, 2020
5- 1- Waer, Hanan 2- Al-Nofaie, Haifa , “WE HAVE MILLION” THINKING OUTSIDE OF THE BOX IN TBLT, International Journal of English Language and Linguistics Research, ECRTD-UK, Vol.7, No 6, , pp. 27-47, https://www.eajournals.org/journals/international-journal-of-english-language-and-linguistics-research-ijellr/vol-7-issue-6-december-2019/we-have-million-thinking-outside-of-the-box-in-tblt/, December, 2019
6- Dr. Hanan Waer - Dr. Amira Al, Using Listening E-journals to Raise Metacognitive Awareness and Improve Listening Comprehension of Egyptian EFL University Students, Occasional Papers in the Development of English Education, اAin Shams University, faculty of Education, Center for Developing English Language Teaching, 66, V (1), 131-152, https://journals.ekb.eg/article_132722_fa7da11cf5abab39485996cdcf21b949.pdf, January, 2019
7-Hanan Waer, WASHBACK FROM ENGLISH LANGUAGE TESTS FOR PRIMARY STAGE ON LANGUAGE TEACHING AND LEARNING: AN EGYPTIAN PERSPECTIVE, . مجلة الدراسات الانسانية و التربوية, كلية التربية . جامعة دمنهور, المجلد 9، العدد 4, pp. 400-432, DOI:: 10..12816//0053050, 2017
8-hanan Waer, AUTHENTICITY IN TASK-BASED INTERACTION: A CONVERSATION ANALYSIS PERSPECTIVE, ARCLES , NewCastle University, 6, 103-121., chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/66059694/waer_Arcles._task-libre.pdf?1616175497=&response-content-disposition=inline%3B+filename%3DAUTHENTICITY_IN_TASK_BASED_INTERACTION_A.pdf&Expires=1705241890&Si, 2009
عدد المقرارات0 مقرر